Projekty
W grupie I Pani Renata realizuje projekt edukacyjny "Twórczy maluszek", który zachęca dzieci do odkrywania pasji, do wyrażania ekspresji poprzez działania: plastyczne, teatralne, muzyczne i ruchowe. Uwzględnia potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci w wieku 3-4 lat i stanowi ważny element w ich edukacji. Celem programu jest:
- tworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,
- rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
- rozwijanie kreatywności,
- udział w akcjach propagujących działalność twórczą.
Zabawy teatralne są ważnym elementem pracy pedagogicznej w przedszkolu. Pani Ania w grupie II realizuje program Przedszkolnego Kółka Teatralnego. W teatrze wykorzystane są wszystkie środki wyrazu artystycznego, charakterystyczne dla różnych rodzajów twórczości. Rzeczywistość teatralna jest rzeczywistością wyjątkową dla dziecka. Poprzez odtwarzanie roli ma ono okazję realizować swoje marzenia, rozwijana jest wyobrażnia, doskonali się mowa, dzieci staja się bardziej muzykalne, poprawiają płynność ruchów oraz zwiększa się ich poczucie własnej wartości. Przede wszystkim jest to okazja do wspaniałej zabawy, dającej wiele satysfakcji.
Cele projektu:
- uwrażliwianie na sztukę, pobudzanie dzieci do działań artystycznych,
- poznawanie środków wyrazu artystycznego, stosowanych w teatrze,
- wprowadzenie gry aktorskiej w inscenizacjach zakończonych występem przed publicznością (rodzice, koledzy),
- doskonalenie wyrażnej wymowy, pamięci 9poprzez zapamiętywanie tekstów rymowanych lub pisanych prozą),
- kształtowanie odwagi i śmiałości.
Również w grupie II Pani Marzena przeprowadza projekt edukacyjny promujący zdrowe nawyki żywieniowe "Witaminki". W ramach realizacji projektu dzieci poznają walory odżywcze warzyw i dowiadują się jak ważne dla zdrowia jest ich regularne spożywanie. W każdym miesiącu dzieci poznają nowego "Warzywnego bohatera", który proponuje warzywne wyzwania.
Cele projektu:
- promowanie zdrowych nawyków żywieniowych,
- zachęcanie do spożywania zróżnicowanych potraw, bogatych w warzywa,
- stwarzanie okazji do poznawania nowych smaków,
- zapoznanie z wartościami odżywczymi warzyw,
- wdrażanie do samodzielnego komponowania posiłków i robienia prostych potraw według przepisów.
W wieku przedszkolnym dzieci zauważają zazwyczaj najbliższe im zawody. Są to najczęściej zawody ich rodziców. istotne w tym okresie są również ich marzenia. W miarę poznawania rzeczywistości wzrasta znaczenie własnych zainteresowań oraz zdolności. Pani Kinga w grupie III podejmuje działania na rzecz preorientacji zawodowej są to między innymi: spotkania z przedstawicielami różnych zawodów, wycieczki, zabawy tematyczne, plastyczne, kąciki tematyczne. Głównymi celami programu jest:
- zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami, które są najbliższe ich otoczeniu,
- rozbudzanie motywacji do działania,
- rozwijanie zainteresowań dzieci,
- stymulowanie ich marzeń związanych z wyborem zawodu.